woensdag 14 maart 2012

Min puntje van de Prius

Een tijd geleden had ik al een vergelijkend waren onderzoek gehouden tussen mijn huidige (tijdelijke) auto, de Toyota Prius en mijn vorige auto de Skoda Octavia. De Prius was als de grote overwinnaar uit de strijd gekomen maar op een paar kleine puntjes miste ik eigenschappen van de Octavia en moest ik wennen aan enkele eigenschappen van de Prius. Gisteren kwam ik er echter achter dat ik nog iets miste van de Octavia en wel de waarschuwing dat ik minder dan 100 kilometer kon rijden op mijn huidige tankinhoud.

Zo reed ik 's ochtends vrolijk van huis weg en kwam er (gelukkig) voor ik de snelweg op reed achter dat ik niet al te veel (10) kilometers meer kon maken met de inhoud van mijn brandstoftank. Tijdig kon ik het stuur nog omgooien en naar BP Zwart rijden om weer met een volle tank de richting naar de snelweg in te zetten. Kortom op het rijtje van missende eigenschappen kan het waarschuwings signaal van een ledig rakende tank bijgeschreven worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten