vrijdag 23 maart 2012

Für Elise

De afgelopen weken hield mijn zusje een aftelling op facebook. Op 4 februari verscheen er een bericht dat uit de simpele tekst 45 bestond. Niemand begreep er wat van en op de vragen die gesteld werden reageerde zij niet. De volgende dag verscheen er 44, wederom zonder enige reactie van haar. De ene na de andere dag ging de teller omlaag en steeds meer mensen begonnen zich af te vragen wat dit toch betekende. Deze week kwam de aap uit de mouw toen mijn zusje op maandag vertelde dat ze de dagen tot de lente aan het aftellen was. Ze had veel lol aan de hele episode gehad en dan met name aan de mensen die zich wanhopig afvroegen wat al dat aftellen betekende.

Voor mij is vandaag de lente ook begonnen want toen ik thuiskwam hoorde ik van ergens uit de wijk de tonen van für Elise klinken en dat betekent dat de ijscoman weer rondrijdt. Kortom de lente is nu officieel begonnen en het is verboden om nog sombere gedachten te hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten