zaterdag 24 maart 2012

Suvarnaphum

Frank & Simon bestuderen de kaart
Het was weer eens tijd voor een boys night out en in de voorafgaande week was er druk gediscussieerd tussen Dennis en mij waar we zouden gaan eten en of er eventuele vervolg acties zouden komen. De uitkomst werd eten bij Morita-Ya en een afzakkertje in het elfde gebod. Ik zou de reservering maken en we zouden aan de rol gaan.

Totdat een onschuldig mailtje van Simon roet in het eten gooide. Hij had namelijk uitgezocht hoe laat John Carter in de diverse bioscopen draaide en hoe dat rond het eten paste. Daarop herinnerden wij ons dat het dit keer een eet en film avondje zou worden en de plannen dus aangepast moesten worden. Na wat heen en weer bleven er twee opties over Billy Thai of Suvarnaphum en daarna Pathé de munt voor de film. Ik koos voor Suvarnaphum aangezien het daar de laatste paar keren dat ik er was erg stil was geweest en we willen tenslotte niet het risico hebben dat de beste Thai van Amsterdam west moet sluiten.

Zo zaten we daar om zeven uur aan tafel en besloten tot een drie gangen menu. Daar de Aziatische keuken niet echt beroemd is voor haar nagerechten besloten we tot voorgerecht, soep en hoofdgerecht. Zoals gewoonlijk was alles weer van uitstekende kwaliteit van de saté (daar kozen de mannen voor) en de loempia's (daar koos ik voor), via de diverse soepen naar de diverse hoofdgerechten. Kortom een uitstekend begin van de avond, een begin dat smaakte naar meer.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten