donderdag 22 maart 2012

De terugkeer van Valiant

Toen begin jaren negentig de eerste comics van het Valiant universe uitkwamen was ik een comic veelvraat en ik probeerde deze nieuwe comic lijn dan ook. Ik was meteen verkocht want de verhalen die Jim Shooter en zijn mannen maakten waren geweldig. Helaas werd Jim al vrij snel de deur uit gewerkt en de series begonnen langzaam maar zeker achteruit te gaan in kwaliteit.

Pal na het ontslag van Jim was ik in New York met mijn trouwe matties en we brachten toen een erg mooi bezoek aan Valiant (en trouwens ook aan Defiant Jim's nieuwe bedrijf). Het versterkte mijn link met Valiant fors. Toen het bedrijf door Acclaim overgenomen werd was de kwaliteit dusdanig slecht geworden dat ik afhaakte en de comics niet meer las. Rond 2008 werden de rechten van het bedrijf (dat al lang niets meer publiceerde) overgenomen door enkele investeerders en zij brachten drie hardcover's uit van de originele series met korte nieuwe verhalen van Jim in die boeken. Daarna werd het wederom erg stil rond het bedrijf. Deze zomer echter komen er opnieuw Valiant comics in de winkel. Vanaf mei tot augustus zal er elke maand een nieuwe serie gelanceerd worden, X-O manowar, Harbinger, Bloodshot en als laatste Archer & Armstrong. Ik ben benieuwd wat de nieuwe mensen met deze series gaan doen. En alhoewel ik al lang geen losse comics meer koop is de kans heel groot dat ik, als ik in mei in Amerika ben, het eerste deel van X-O aanschaf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten