zondag 25 mei 2014

Volendam

De lunch
Mijn toeristische dag was nog niet ten einde want na de Keukenhof was het tijd voor een bezoek aan Volendam. Alhoewel ik vaker in Volendam ben geweest was dat in de huizen van mijn vrienden Frank & Simon en het huis van hun ouders dus het stuk waar de toeristen komen was mij volledig onbekend. In de auto belde ik dan ook Simon op om te vragen hoe ik in het centrum moest komen en waar ik mijn auto het beste kon parkeren. Zijn advies was prima en erg simpel (eerste twee rotondes eerste afslag en parkeer dan bij de havenhof en je loopt zo naar de haven.

Al gauw stonden we dan ook in de haven van Volendam maar het was begonnen met regenen en daarom gingen we een drankje en een hapje doen bij Lotje aan de haven (de tweede tip van Simon). Er kwamen bitterballen, het Volendammer vispalet en chicken wings op tafel en wederom was de tip van Simon top want alles smaakte prima. Ondanks de regen werd toch de haven betreden. Deze bestond uit souvenirwinkels en fotowinkels waar je in kostuum op de foto kon. De dames twijfelden over dat laatste maar besloten er toch van af te zien. Waar ze niet vanaf zagen op de terugweg was een bezoekje aan enkele kledingwinkels en zo werd Volendam toch iets rijker van ons bezoek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten