maandag 19 mei 2014

Hockey night

De bende van vijf
Terwijl wij over de grootste winkelstraat van St. Paul liepen, Grant avenue (en stel je er niet al te veel van voor) nam mijn vriend contact met mij op en stelde voor om elkaar te ontmoeten in de Happy Gnome, een gastrobar waar men heel veel verschillende bieren schonk. We vonden de tent, parkeerden de auto en veroverden een plakje aan de bar. Het was druk want vandaag was de zesde play off wedstrijd in de NHL tussen plaatselijke favorieten de Minnesota Wild en de Chicago Blackhawks. Op een gegeven ogenblik werd ik op mijn schouder getikt en daar stond mijn vriend samen met zijn verloofde. Na een biertje en een kort gesprek gingen we naar de plaats waar heel hockey minnend St. Paul zat dat geen kaartje had, Tom Reid´s hockey city pub.

Het was er lekker druk em het duurde enige tijd voor wij een tafeltje konden veroveren en wat te eten konden bestellen bij ons bier. Dat werden puck dogs, hotdogs in de vorm van een hockey pub. Toen de wedstrijd begon werden alle tv´s (meer dan 50) op de wedstrijd en werd het geluid flink hard gezet. Alhoewel de wild verloor zat de stemming er goed in en hadden we een top avond. Een top avond die in een andere bar werd afgesloten want we namen nog een afzakkertje in Alary´s bar. Dit is een bar met leuke serveersters in veel te krappe kleding, een grote verzameling politie items (zo hangen er deuren van politiewagens aan het plafond), luide muziek en een gemêleerde clientèle waaronder heel veel politie. Hierna zetten we mijn vrienden af bij hun auto en gingen terug naar ons hotel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten