dinsdag 6 mei 2014

Bird

Een tafel vol met eten
Als je op de zeedijk zegt dat je bij Bird gaat eten dan is het nog steeds niet zeker waar je heen gaat omdat aan de ene kant van de straat Bird Thai restaurant ligt en aan de overkant Bird Thai snackbar. Het gezegde op de dijk is dat de snackbar beter is dan het restaurant maar daar ik in geen van beide nog gegeten heb weet ik niet of dat klopt.

Deze keer kwam ik in het restaurant terecht daar een vriendin van mij vroeg of ik meeging met haar en twee vriendinnen die op bezoek waren. De een uit Brabant en de ander uit Guernsey. Zo belandde ik daar dus op de maandagavond bij Bird en aangezien ik met drie Thaise dames was ging het van ons kent ons tussen personeel en gasten.

Toen dacht ik nog dat het meeviel
We kregen de best seats in da house (de enige tafel aan het raam met uitzicht op de dijk)  en er werd in rap Thais overleg gevoerd over de maaltijd. Dat leidde tenslotte tot een hele volle tafel want er kwam een grote kom zeevruchten soep, een grote bak met rijst, viskoekjes en een speciaal bereide vis, een papaja salade, een gerecht met zeevruchten een schaal met bonen en een soort kool en tenslotte kip in Thaise basilicum en rode peper. Het was smikkelen en smullen geblazen en het personeel kwam ook regelmatig even buurten ondanks dat de tent (die tot mijn verbazing erg groot was met zelfs op één hoog tafeltjes) tot de nok toe gevuld was. Het bleek, toen wij de zaak verlieten, dat men aan de bar voorin op een plaatsje zat te wachten.

De reden dat wij af en toe bezoek van het personeel kregen was omdat er erg veel personeel in de zaak werkte, daarom kon men af en toe even tijd vrij maken om bij ons aan tafel aan te schuiven. Uiteraard ging bij lange na niet al het eten op maar de dames vroegen om een doggy bag en een van de serveersters kwam netjes alles in de bekende meeneem bakken scheppen en deed deze in een plastic tas voor ons. Ik heb heerlijk gegeten maar nu moet ik uiteraard een keer in de snackbar gaan eten om een vergelijk tussen de twee te kunnen trekken. En ik kan je verzekeren dat dat geen straf zal zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten