donderdag 29 mei 2014

Roos

IJs met een surprise
Afgelopen zondag vierden wij het 53 jarige huwelijksjubileum van mijn ouders. Zij trakteerden ons op een etentje bij steakhouse Roos. een plek waar ik al eerder met mijn neefje gegeten had. Om zes uur waren ik en mijn ouders er en even later arriveerden mijn zusje, zwager, neefje en nichtje en zaten we gezellig aan de gedekte tafel. Eerst werden de bloemen, wijn, slagroom truffels en bonbons overhandigd maar daarna was het tijd om te bestellen.

De kaart was prima dus een aantal mensen had grote moeite om een keuze te maken uit al het lekkers maar tenslotte was het toch zover en kon de bestelling opgenomen worden. Voor had ik de pittige Argentijnse worstjes (een favoriet van mij bij een goed steakhouse) en als hoofdgerecht ging ik voor de gegrilde zalmmoot. De zee was erg populair want ik was niet de enige en ook bij de voorgerechten waren de schaaldieren populair. De vleeseters lieten zich echter ook niet onbetuigd en zo kwam er een mooie dwarsdoorsnede van de kaart op tafel. De enige kalcht over het eten kwam bij mijn neefje vandaan want de twee stukken kipschnitzel waren gewoon te veel voor hem om op te krijgen en dat vond hij best wel zonde. Na afloop nog een toetje voor diegenen die dat wilden, waarbij mijn ouders, een feestelijke versie opgediend krijgen. We namen na een prima maaltijd afscheid van het restaurant. Volgend jaar gaan we het uiteraard weer doen maar dan in een nieuw restaurant.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten