donderdag 6 september 2012

Rabo Wereldpas

Schreef ik een week geleden nog over het aanvragen van mijn Rabo wereldpas, welnu binnen de beloofde vijf werkdagen vond ik de pas in de bus. Een net briefje met daaraan de pas lag in de bus op mij te wachten, en zoals het hoort geen enkele vermelding over pincode (deze was gelijk aan die van mijn oude pas) en wat dan ook.

Aangezien het enige probleem met mijn oude pas de magneetstrip in de supermarkt was had ik deze nog niet weggegooid (sterker nog ik gebruikte hem nog steeds om op mijn werk in de kantine met de chipknip te betalen) en zo kon ik de twee passen met elkaar vergelijken. De verschillen waren niet echt noemenswaardig waar de oude pas (zie de foto) in de breedte de tekst heeft is dat op de nieuwe pas in de lengte. Daarnaast staat er nu het IBAN nummer op de pas i.p.v. het rekening nummer, dit om internationaal te kunnen betalen. Het enige significante verschil is dat de nieuwe kaart "goedkoper" aanvoelt, ik kan het niet echt benoemen maar zo voelt het wel. Op zich logisch als er zoveel passen vervangen moeten worden maar toch....

Mij benieuwen of er hetzelfde met credit cards gaat gebeuren of dat deze toch een meer solide gevoel zullen houden. We zullen zien als ik een nieuwe credit card krijg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten