vrijdag 14 september 2012

Onverwacht verjaardagsfeest

De jarige met een vriendin
Ik zat donderdag (inderdaad een dag waarop veel gebeurde) in de auto op weg naar huis toen mijn telefoon ging. Het was een vriendin die begon dat het misschien een beetje aan de late kant was, maar er was een verjaardagsfeestje van een vriendin die 40 werd en of ik ook zin had. Na wat heen en weer gepraat bleek het in café die rooie te zijn op het Abraham Staalmanplein. Een voor mij erg bekende plek want hier had een vriend vroeger een stripboeken winkel waar ik in mijn studententijd vaak gewerkt had.

Ik hoefde dan ook niet lang na te denken en beloofde om langs te komen. Nu was ik al aan de late kant en at dus gauw een hapje voor ik mij naar het café begaf. Dat was echter helemaal fout want de jarige was een Filipijnse en dat betekent, net zoals op elk Aziatisch feest, dat eten uiteraard verplicht was. Ik werd dan ook vuil aangekeken dat ik maar een klein hapje nam i.p.v. een vol bord met heerlijkheden. Het was gezellig en ik zag een hoop bekenden waar ik even rustig mee bij stond te praten onder het genot van een spa blauw. Ik ging echter op tijd weer naar huis want ik moest vrijdag weer werken. Ik kwam echter niet weg zonder een doggybag van epische proporties mee te nemen dus naast een gezellige avond hoef ik de komende twee dagen ook niet te koken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten