zondag 23 september 2012

IOS6

Afgelopen week kwam iOS6, de nieuwe update voor mijn iPhone, uit. Waar ik een jaar geleden bij het uitkomen van iOS5 meteen de boel ging installeren had ik dit jaar daarvan geleerd. Aangezien op de eerste dag alle Apple junkies de software gaan downloaden worden de servers overbelast en kan het uren en uren duren voor je de nieuwe software binnen hebt.

Dit jaar wachtte ik dus rustig tot het weekend om op mijn gemak alles te gaan installeren. Dat bleek een verstandige keuze te zijn want de software kwam razendsnel binnen en zoals altijd was het update proces van Apple een volledige geautomatiseerd en vlekkeloos verlopend proces. Daarna was het eens kijken welke vernieuwingen er in iOS6 zitten en dat zijn er eigenlijk niet echt veel. Een belangrijke voor mij is de complete facebook integratie die o.a. voor een geïntegreerde kalender en verjaardag lijst zorgt en het posten naar facebook makkelijker maakt. Ik mis Google maps (dat is vervangen door een eigen Apple applicatie) en hoop dan ook dat Google gauw met een eigen app komt. Ik ga de komende tijd eens rustig kijken naar de diverse kleine verbeteringen maar iOS6 is in ieder geval geen major upgrade voor mij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten