zondag 2 september 2012

Prius spraak bediening

Nu ik besloten heb om mijn Toyota Prius te houden wordt het uiteraard tijd om te kijken wat voor extra opties er allemaal beschikbaar zijn in de meest geavanceerde auto van de wereld. Na eerst wat kleine dingen ontdekt te hebben zoals het instellen van de afstand voor voorop rijdende auto's voor de adaptive cruise control en gelezen te hebben dat door hard op de rem te trappen de auto even blijft stilstaan als je je voet van de rem haalt (exit hellingproef), was het tijd voor de grotere dingen.

Het eerste van die dingen was de spraak besturing die op de auto zit. Het knopje zat (uiteraard) net zoals alle andere knoppen op het stuur en als je die indrukt komt het spraak menu boven drijven. De simpelste (en dus eerste die ik probeerde) is de navigatie instellen op naar huis te rijden. Door het uitspreken van de woorden GA NAAR HUIS stelt de navigatie zichzelf in met de route naar huis. Het werkte prima dus experimenteerde ik verder met zaken als mensen opbellen door bv. BEL DENNIS te zeggen en navigatie naar andere plekken in te stellen. Of ik dit veel ga gebruiken weet ik niet maar het zijn verdomd leuke features die mijn auto mij biedt. Ik ben benieuwd wat voor grappen er verder nog opzitten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten