maandag 3 september 2012

BBQ

Dit weekend was de hele familie weer terug van de diverse vakantie bestemmingen. Ik uit Lissabon, mijn nichtje uit Sunny Beach en mijn zusje, zwager en neefje uit Frankrijk. Mijn ouders vonden het dus de hoogste tijd om weer eens gezellig bij elkaar te komen en zij organiseerden dan ook een BBQ. Nu was het weer niet slecht maar ook niet echt goed te noemen en onder wat gepush van de dames besloten we binnen te gaan eten zodat alleen mijn vader op en neer pendelde naar de tuin waar de BBQ opgesteld stond. Het was trouwens best wel een gezonde BBQ want naast het vlees stonden er ook gangen als aubergine en champignons op het menu.

Naast het eten was er ook tijd voor verhalen en een waar ik heel erg bij moest glimlachen was er een over mijn neefje. Hij begint eindelijk beter te eten en had op de camping een schnitzel van 2 ons met frites helemaal verorberd. Op de vraag of hij het lekker vond was het antwoord ja, maar... De schnitzel die hij meer dan een jaar terug bij de bokkedoorns had verorberd was toch lekkerder geweest. Dat deed mijn hart heel veel goed dat hij nog steeds wist hoe lekker hij daar gegeten had.

1 opmerking:

  1. Sunny Beach......ik zag een programma op tv vorige week met de spectaculaire naam "Zon, Zuipen en Ziekenhuis". Dat bleek zich in Sunny beach af te spelen. Mij viel op dat je daar niet ziek moet worden, want in de gezondheidszorg werken echt een paar malloten eerste klas. Maar wat me helemaal opviel was het volslagen gebrek aan mores bij de jongeren die daar vakantie aan het vieren waren. Ze zullen er vast de meest extreme gevallen uitgehaald hebben, maar als ouder kun je toch maar een ding denken: daar gaat mijn kind nooit en te nimmer op vakantie, al moet ik ze vastketenen aan hun bed of opsluiten in het kippenhok!!! Minimaal zo erg als oh oh Cherso!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen