maandag 17 september 2012

Kliekjes

Nederlandse kliekjes
Zoals verteld had ik de afgelopen week een onverwacht verjaardagsfeestje van een Filipijnse vriendin. Naast een leuk feestje met muziek en drank was meer dan genoeg eten voor een team uitgehongerde voetballers. Een wat mij betreft erg goede gewoonte van de Aziatische volkeren, veel beter dan de blokjes kaas en leverworst die wij Nederlanders op tafel zetten, vergezeld van een paar nootjes.

Er was dusdanig veel voedsel in verhouding tot de gasten dat de doggy bag (ook een verplicht iets op Aziatische feestjes) die ik meekreeg van epische proporties was. Welnu de week is voorbij en ik kan je vertellen dat ik niet meer gekookt heb maar elke dag iets anders uit de goody bag getrokken heb. Zo was er draadjesvlees op zijn Filipijns met o.a. wortelen en paprika, een pittige vis, heerlijk lamsgehakt en uiteraard noodles. Het enige wat ik gedaan heb is wat rijst gekookt en verder heb ik vier dagen lopen smullen. Leve de Aziatische gewoontes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten