vrijdag 11 november 2011

Achtervolging

We schakelen terug naar afgelopen dinsdag. Terwijl ik met een collega in overleg was begon mijn telefoon te piepen. Het was een sms'je van een telefoon nummer met als tekst "Het heeft geen zin om naar huis te gaan". Na enig gezoek in de sms historie kwam ik er achter dat het een andere collega was die een stukje voorbij Amsterdam woonde en die enige tijd eerder al naar huis was gegaan.

Geïntrigeerd startte ik nu.nl op via mijn telefoon en zag al meteen een bericht met als titel Ongeval op A1 na achtervolging. Er bleken een paar onverlaten met een gestolen auto op de A6 gereden te hebben die na een wilde politie achtervolging op de A1 in de vangrail terecht waren gekomen. Resultaat was dat alle rijbanen afgezet waren en het verkeer op de A1 (en een deel van de A6) tot stilstand was gekomen. De enige andere goede optie voor mij is om dan via Utrecht te rijden een omweg van ruim 50 kilometer. Gelukkig liet de file optie van Google maps zien dat ik dan file loos zou rijden. Vrolijk sloeg ik dan ook de weg richting Utrecht in en kwam zonder in enige file gestaan te hebben thuis. Uiteraard twee keer zo veel kilometers dus ook twee keer zo lang onderweg maar ik denk dat als ik de normale route had genomen ik nog veel later thuis geweest zou zijn. Hierbij dus dank aan mijn collega zonder wie ik uren vast gestaan zou hebben op de A1.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten