dinsdag 15 november 2011

Memphis

De tickets zijn binnen en dat betekent dat er serieuze plannen gemaakt kunnen worden voor ons bezoek aan de US of A. Ons kortste verblijf is Memphis en alhoewel dat in het midden van onze vakantie valt is het wel het simpelste om deze dag in te plannen.

We blijven hier een dag en dat wordt dus een goed gevulde dag. De rit van Nashville naar Memphis is drie en een half uur en dat betekent relatief vroeg opstaan om om 9 uur in de auto te stappen. Na het inchecken in het hotel is de eerste stop Graceland. Tickets zijn online te bestellen dus zodra hotel en dag (in mijn planning is dat dinsdag 22 mei) definitief is ga ik de tickets bestellen. Een tour duurt een kleine drie uur en vertrekt elke 15 minuten. Wat de beste tijd voor ons is hangt af van waar het hotel ligt t.o.v. Graceland dus nog even wachten voor ik deze tickets ga bestellen.

De tweede activiteit wordt een bezoek aan Beale street met alle muziek clubs en restaurants hier, kortom twee belangrijke zaken voor ons worden in een keer geregeld, muziek en voedsel. Er is een ruimte lijst van restaurants in Beale street maar na een onderzoek blijven er maar twee serieuze kandidaten over. De anderen vallen af op muziek soort (rap negerts of karaoke) of voedsel (liever een wat uitgebreidere kaart dan alleen maar hamburgers), De kandidaten zijn het Blues city café of BB Kings blues club, waar wij in Orlando reeds een bezoek aan gebracht hebben. Als ik naar de artiesten kijk heb ik een lichte voorkeur voor het Blues city café maar ik hoor graag van mijn medereizigers war hun voorkeur heeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten