woensdag 16 november 2011

Politie aan het werk

Ik ging boodschappen doen en wou uiteraard mijn auto zo dicht mogelijk voor de supermarkt neerzetten, gemak dient de mens tenslotte. Er was een mooi plekje pal voor de ingang maar dat was helaas niet bruikbaar omdat er een wat minder sociaal geparkeerde politie auto in de weg stond. Wat binnensmonds mompelend over regeltjes die kennelijk wel voor burgers golden maar niet voor agenten zette ik mijn auto een stukje verder neer.

Ik verliet mijn auto en liep naar de supermarkt en passeerde te voet de, inderdaad, lege politie wagen. Terwijl ik doorliep kwamen mij echter twee agenten tegemoet vergezeld van twee jonge mannen die in de pers meestal als licht getint genoemd worden maar die ik gewoon als Marokkaanse jongeren zou betitelen. Niet geboeid of zoiets maar toch onder begeleiding. Bij de auto aangekomen verzochten de agenten aan de heren om in de auto plaats te nemen en vertrok het viertal al weer snel. Ik nam meteen al mijn binnensmonds gemompelde kwalijke woorden weer terug. De agenten waren gewoon druk bezig geweest met hun beroeps uitoefening en daar worden wij allemaal alleen maar beter van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten