zaterdag 5 november 2011

Morita-Ya

Zoals bekend is vrijdagavond stapavond maar de afzeggingen kwamen aan alle kanten binnen (werk & ziekte waren de oorzaken). Er kwam echter ook een onverwachte aanmelding toen ik een sms'je kreeg van een goede vriendin of ik die avond in de stad was. Even later was de date genaakt en hadden we tegen zeven uur afgesproken in het elfde gebod.

Ik was er als eerste (uiteraard was zij, zoals altijd, wat later) en genoot van een cuvée du chateau, een nieuw en heel erg lekker donker bier van de brouwer van kasteel bier. Het was zulk lekker weer voor november dat we na aankomst van mijn vriendin besloten buiten te gaan zitten. Na mijn biertje en haar wijntje was het ijd om een hapje te gaan eten en de keuze viel op Morita-Ya. Het was, net als alle andere keren dat we hier binnenliepen, weer vol maar er was plek aan de balie voor in de zaak. We zetten ons daar dan ook neder en gingen voor de sushi & sashimi mix, vergezeld van salade, miso soep en rijst. Voordat de sushi & sashimi op tafel stond had Morita ons al naar de best seats in the house gedirigeerd want er was een tafeltje aan het raam met een mooi uitzicht over de Amsterdamse grachten vrijgekomen, zodat we daar de maaltijd konden voortzetten. Ik ben al jaren fan van dit eethuisje en na afloop van de maaltijd begreep mijn vriendin waarom, uitstekend eten en dat voor een prijs waar je bij de gemiddelde Japanner bijna niets voor krijgt. We gaan hier dan ook zeker nog eens terugkomen!

1 opmerking:

  1. Hmmm.... de afspraak was geNaakt, is dat een Freudiaanse vertyping :-)???

    BeantwoordenVerwijderen