zondag 27 november 2011

Huizenjacht

Een vriendin van mij is op zoek naar een nieuwe woning en had inmiddels een aantal appartementen op het oog. Ze vroeg mij om mee te gaan en zo doende pikte ik haat even voor een uur op. We waren nog niet onderweg voor de rit van een paar honderd meter (haar huidige appartement ligt op een steenworp van de appartementen die ze op het oog had) toen de makelaar belde met de mededeling dat hij helaas iets later zou zijn. We parkeerden de auto voor de deur van het eerste te bezichtigen appartement en staken de weg over om op het Gelderland plein wat te gaan drinken tot de makelaar er was. De eerste optie, de Italiaanse traiteur bleek bomvol te zitten en we liepen dus een stukje verder naar Werelds. Na onze cappuccino was de makelaar gearriveerd en liepen wij terug om de woningen te bezichtigen.

In een rap tempo bekeken wij een aantal woningen in de omgevingen. Het varieerde van 2 tot 4 kamer appartementen die allemaal opgekocht en gerenoveerd waren met nieuwe keukens en badkamers voorzien van alle gemakken. Na afloop van de bezichtingen reden we terug naar haar huis waar we met een kop thee erbij rustig de diverse woningen evalueerden. Uiteraard viel mijn vriendin voor een van de duurste appartementen maar ik kon haar geen ongelijk geven, het zag er mooi uit en bood veel ruimte. Nu ze een eerste indruk heeft gekregen van wat er beschikbaar is gaat ze even rustig nadenken en de diverse financiële opties doornemen. We zullen zien wat het gaat worden maar de andere woningen gaan het moeilijk krijgen tegen haar huidige nummer een.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten