zaterdag 26 november 2011

Adaptive cruise control

Zoals vermeld rijd ik de komende maanden een Toyota Prius (totdat mijn Lexus er is) en wel de meest luxe versie die er is, de executive business edition. Dat betekent leren stoelen, stoel verwarming etc. etc. Alles zit er op en er aan. Aangezien ik de auto voor een paar maanden heb ben ik uiteraard alles aan het uitproberen dat er in zit. Zo heb ik voor het eerst de cruise control aangezet en dat is geen gewone cruise controle maar een luxe versie, de adaptive cruise control. Als ik de cruise control aanzet krijg ik een radar schermpje in beeld waar ik mijn auto zie en een drietal streepjes en eventueel een voor mij rijdende auto. Als ik dichter op mijn voorganger kom omdat deze langzamer rijd dan ik ziet de radar dat en gaat automatisch de snelheid vertragen zodat ik niet tegen mijn voorganger aan rij. De auto gaat dus uit zichzelf bij remmen. Als de voorganger weg is dan gaat de auto weer versnellen tot hij op de door mij ingestelde snelheid is.

Een fantastische feature waar ik snel aan gewend ga rak en en die het leven van de chauffeur weer iets makkelijker gaat maken. Ongetwijfeld gaan er meer stukjes over dit onderwerp komen als ik nieuwe features van mijn Prius ga ontdekken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten