vrijdag 4 november 2011

Bangkok knockout

In het kader van kijken naar films die totaal niet op mijn lijstje staan is na Sint nu Bangkok knockout toegevoegd. Toen ik via spotnet keek wat er allemaal down te loaden was viel mijn oog op deze titel. Ik had geen idee wat voor film dit was maar de titel intrigeerde me. Eigenlijk was ik op zoek naar de hangover 2 aangezien ik deel een dat zich afspeelde in Las Vegas top vond deel 2 zich in Bangkok afspeelt. Die komt pas in december uit.dus daar moet ik nog even op wachtten.

De reden dat de titel me intrigeerde was erg simpel. Ik ben vorig jaar in Bangkok geweest en dat was erg goed bevallen, ik vond het wel leuk om een film te zien die zich daar afspeelde zodat ik de stad wederom kon zien. Een korte zoektocht op het internet liet zien dat het inderdaad een Thaise martial arts film was en ik besloot om er eens voor te gaan zitten.

De film was in het Thais en waar ik normaliter niet zo'n fan ben van niet Engelstalige films vond ik het deze keer goed passen. De film ging over een groepje vrienden die een fight club hadden met diverse stijlen zoals Muay Thai, Kung Fu, etc. etc die in een leven en dood spelletje terecht kwamen waar door buitenlandse miljonairs op gegokt werd. Het acteren was slechter dan slecht (de Russische miljonair was wel de recordhouder), de film was in een gebouw opgenomen en ik zag niets van Bangkok, de komische noot (schijnt er bij te horen in Thaise films) was verschrikkelijk en een plot was er eigenlijk niet.

Toch heb ik de film van begin tot einde uitgekeken. Ik vond de vecht scènes erg goed gedaan en de stukjes Thaise cultuur die ik zag (de wai) en ook het horen van Sawadee khap (en ka) gaven mij weer een vleugje Thailand mee. Mocht je niets met vecht films en met Thailand te hebben blijf dan verre van Bangkok knockout want je gaat je niet amuseren.

1 opmerking: