De afgelopen tijd waren storingen in (betaal) systemen aan de orde van de dag. Het meest in het nieuws waren natuurlijk de banken wiens sites onbereikbaar waren en betalingen bij winkels die niet lukten maar daarnaast was er veel meer (klein) leed te melden. Zo werd bv. ook de KLM aangevallen waardoor passagiers niet meer online konden inchecken. (Positief) gevolg hiervan was trouwens wel dat KLM de nieuwe bagage toeslag even uitstelt.
Wat niet in het nieuws was, was het zogenaamde klein leed. Bij mijn bedrijf bijvoorbeeld bleken de pin automaten van cateraar Sodexo niet meer te werken wat tot opstoppingen in de kantine leidde. Diegenen met een chipknip konden nog wel betalen diegenen zonder hadden een probleem. Alhoewel probleem, gewoon je spullen meenemen en de volgende dag afrekenen was ook een prima werkende oplossing. Kortom wij worden niet tegengehouden door een (vermeende) DDOS aanval maar hebben daar gewoon een praktische oplossing voor.
Dit is het bord van het cafe Storing in Haarlem!!
BeantwoordenVerwijderen