vrijdag 26 april 2013

New pepper

Het bord met de dag specialiteiten.
Een van de dorpen waar wij doorheen reden was Wuustwezel en daar poogden wij een restaurant te vinden. Alhoewel mijn reisgenoot diverse dingen spotte was ik steeds te laat of zag geen kans om de auto te parkeren (het dorp was duidelijk lint bebouwing avant la letre). Op een gegeven ogenblik lukte het dan eindelijk en kwamen we bij New pepper terecht. De zaak was nu niet echt vol te noemen, er zaten drie dames aan een tafeltje en dan hield het echt wel op maar de dag specialiteiten op de muur zagen er prima uit en we hadden honger. New pepper zou het worden.

Al gauw kwam de eigenaresse bij ons aan de tafel langs en als eerste werden er twee Jupiler gebracht terwijl wij de kaart bestudeerden. Ik liet de kaart echter links liggen en koos voor de asperge crèmesoep als voorgerecht. Bij het hoofdgerecht twijfelde ik tussen lamshaas en zeewolf (beiden met asperges) en op advies van de eigenaresse ging ik voor de lamshaas. Mijn reisgenoot nam een klassieker, varkenshaas met frites maar zonder saus en mayonaise wat de eigenaresse tot de vraag bracht of hij soms op dieet was. Het eten arriveerde vergezeld van twee Leffe bruin en wij hadden geen enkele klacht over het eten, het smaakte allemaal prima. Tegen negen uur namen wij afscheid van de eigenaresse, waar we inmiddels een goede band mee opgebouwd hadden, voor het laatste stuk van de reis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten