woensdag 17 april 2013

Op visite

De eend
Dinsdagavond was ik weer gezellig bij mijn vriendin. De afspraak was eerst op dinsdag, werd toen naar donderdag verzet en eindige tenslotte toch wederom op dinsdag. Ik verliet Almere dan ook met een Whatsapp bericht naar haar dat ik onderweg was en hoe laat ik ongeveer zou arriveren.

Toen ik bij haar aankwam werd ik hartelijk door de dames (ze heeft ook een hond) ontvangen en zat al gauw op de bank met een wijntje en een nootje. het bleek dat we een avond met diverse kleine hapjes zouden hebben zodat we gezellig konden babbelen en niet aan tafel zouden gaan. De eerste gang bleek een filodeeg flapje te zijn gevuld met feta, ei en oregano. Prima binnen te houden, ik kon niets anders zeggen. Ondertussen hadden we het over onze naderende vakanties (een regelmatig onderwerp bij mij), zei naar China en ik naar Amerika. Daarna kwam gang twee, een glaasje met soto ajam, niet door haar zelf bereid maar van de toko aan de overkant. na het proeven begreep ik dat zij niet de moeite nam om hem zelf te maken maar bij de toko haalde want het was een mooie volle soep die prima als maaltijd soep in te zetten was. We eindigden met eend (haar favoriet) op rijst met sla. Dit alles werd begeleid met een tweede wijntje en een lekkere Nespresso na. Tegen half tien was het tijd voor mij om te vertrekken en voor haar om met haar hond te gaan wandelen en zo kwam er een einde aan wederom een erg gezellige avond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten