zaterdag 13 april 2013

Leffe lentebier

Lentebier in het echte Leffe glas
Het seizoen van de lentebock's is weer aangebroken en dat betekent dat er in de supermarkten en slijterijen weer lentebock te koop is van alle grote brouwerijen. Nu is dit niet echt mijn bier dus, in tegenstelling tot het herfst bockbier ga ik deze meestal niet proeven.

Dit jaar besloot ik echter toch een uitzondering te maken want ook Leffe bleek opeens een lentebier te produceren. Wat onderzoek leverde op dat het bier vorig jaar in België geïntroduceerd was en dit jaar voor het eerst op de Hollandse markt te koop was. De smaak bleek het wat bitter van een lentebock in zich te hebben maar daar doorheen was duidelijk de typische smaak van Leffe te proeven. Ik houd het echter bij dit ene proef exemplaar want de lente bieren zijn nog steeds mijn bieren niet. Mocht je echter wel een liefhebber van lente bieren zijn dan is deze van Leffe zeker een aanrader.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten