zondag 14 april 2013

Songkran

De Thaise dansgroep aan het werk.
Op zaterdag was het Songkran (Thaise nieuwjaar) aangebroken en dat betekent dat de Thaise gemeenschap feest viert. Zoals altijd wordt een dergelijk feest in het Rhone congres en party centrum gehouden in Sloterdijk en dit jaar zou het feest 's middags al beginnen en tot in de kleine uurtjes duren. Ik had met een aantal vrienden afgesproken dat we elkaar 's avonds tussen 8 en 9 uur daar zouden ontmoeten en even na achtten verliet ik dan ook mijn huis voor de rit van een kwartier naar de feestlocatie.

Aldaar aangekomen was het feest al in volle gang en stond de Isaan dansgroep op het toneel om de menigte te vermaken met dans en muziek uit de Isaan. Ik liep al meteen enkele bekenden tegen het lijf en onder het genot van een spa rood (ik was tenslotte met de auto gekomen) stonden we al gauw bij te praten en naar de feestelijkheden te kijken. Het was een Thais feest en dat betekende dat er niet alleen drank verkocht werd maar ook eten en al gauw zat ik van een bak met rijst en twee gerechten (de een herkende ik als kip met cashew nootjes, de ander was iets pittiger en vermoedelijk een rode curry) te genieten. Ik wilde het eten cash betalen maar er werd alleen met bonnen afgerekend dus dat was een probleem. Gelukkig was ik samen met een vriend eten gaan halen en had hij wel bonnetjes dus dat ging goed. De avond was verder een aaneenschakeling van een miss verkiezing, Thaise muziek en dans en house waar alle bezoekers flink op aan het feesten waren. Ik praatte ondertussen bij met veel (oude) bekenden waarvan ik sommige al lange tijd niet meer gezien had. (De recordhouder had ik zelfs twee en een half jaar niet gezien). Het was erg gezellig en tegen middernacht verliet ik het pand na een erg gezellige avond. Sawadee pee mai (Gelukkig nieuwjaar) voor jullie allemaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten