zondag 1 april 2012

De laatste tickets

Er moest nog een set aan kaarten gekocht worden voor onze vakantie baar Amerika in 2012 en dat waren tickets voor een tour door Elvis Presley's huis Graceland. De reden dat deze tickets erg laat gekocht zijn is dat je ze op een vast start tijdstip moest kopen, eigenlijk hetzelfde systeem als bij ons bezoek aan het Vaticaan in Rome in 2010.

Omdat we een druk programma hebben in Memphis was het de bedoeling de kaarten voor een zo gunstig mogelijk tijdstip te reserveren. Na een berekening van Dennis zijn we op een tijdstip van half twee uitgekomen, dat wordt wel vroeg opstaan in Nashville, maar je moet wat over hebben voor een welbestede dag. We vertrekken dan ook 8 uur uit Nashville voor de rit van 3½ uur naar Memphis. Tel daar twee uur bij op om in het hotel in te checken, onderweg nog een simpele doch voedzame maaltijd te verbruiken (wie roept er Subway) en naar Graceland te rijden en je komt op een start van half twee uit voor onze tour.

Er zijn trouwens drie verschillende tours te boeken , als je haast hebt de mansion tour, dan bezoek je alleen het huis en de grond, de platina tour, die hebben wij, dan komen daar ook de vliegtuigen, auto's en tentoonstellingen bij of de vip tour, dan krijg je een extra tentoonstelling, een extra kamer en mag je de hele dag terugkomen. Wij vinden dat toch wel wat overdreven en slaan die dan ook over. Qua souvenirs zet ik in op een koffiemok (mijn zusje heeft de paus en de president al dus daar kan Elvis wel bij) en een koelkast magneet voor mijn moeder. Of ik zelf iets koop? Ik acht de kans klein maar zeg nooit nooit!

1 opmerking: