dinsdag 24 april 2012

Suvarnaphum

Tijdens de wedstrijd van ons aller Ajax vroeg Dennis mij of ik nog diner plannen had deze avond. Op mijn ontkennende antwoord stelde hij voor na de wedstrijd een hapje bij Suvarnaphum te gaan eten en dat voorstel was niet aan dovemansoren gericht. na het einde van de wedstrijd liepen we naar de auto en zetten de weg naar het beste Thaise restaurant van Amsterdam west in. Zoals gezegd liep het de laatste tijd minder bij Suvarnaphum maar vanavond was het weer ouderwets druk. We kregen het laatste biet gereserveerde tafeltje, bestelden wat te drinken en bestudeerden de kaart.

Dennis koos voor de kipsaté als starter en nam de koe in basilicum peper. Ik nam als voorgerecht de Tom Yam Kai (de hete kippensoep met champignons) waarop de serveerster vroeg of ik wel het goede koos. De gemiddelde Europeaan gaat namelijk voor de Tom Ka Kai, de milde kippensoep in kokosmelk. Toen ik aangaf te weten wat ik bestelde zag ik haar zo kijken van "Dan moet je het zelf maar weten". Als hoofdgerecht koos ik voor een van de specialiteiten van de kok, de noodles met scherpe koe. Gezien de soep keek de serveerster hier niet meer van op en gaf onze bestelling aan de keuken door. Toen de soep kwam zag ik de serveerster naar mij kijken maar ik at deze gewoon op. Hij was inderdaad best pittig maar prima van smaak. Kennelijk had ik wat karma gewonnen want mijn hoofdgerecht arriveerde met stokjes terwijl men bij Suvarnaphum westers bestek op tafel heeft liggen. Uiteraard gebruikte ik de stokjes bij mijn maaltijd en ik kreeg dan ook een mooie wai van onze serveerster na afloop van de maaltijd. We moesten helaas het drankje van het huis afslaan omdat Dennis nog het een en ander te doen had maar beloofden dit een volgende keer goed te maken. Zoals altijd een prima maaltijd bij Suvarnaphum en hopelijk voor Mem is de drukte van vroeger weer teruggekeerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten