maandag 28 december 2009

De stripdagen revisited


Zoals al eerder gememoreerd was dit het laatste jaar van mijn standhouder schap op de stripdagen. Dat was tevens de reden om mijn lidmaatschap van het stripschap op te zeggen, alleen leden mogen namelijk een stand op de beurs huren. (Neelie zou ervan gruwen). Als onderdeel van dat lidmaatschap krijg je op onregelmatige tijdstippen het kwartaalblad stripnieuws toegezonden. Deze week kreeg ik het laatste nummer waar ik recht op scheen te hebben, nummertje 36, in de brievenbus geschoven. Het is altijd een klusje van nog geen 5 minuten om het blad te scannen en vervolgens bij het oud papier te deponeren. Deze keer had ik bijna de volle 5 minuten nodig want er stond een artikel in over de zeer succesvolle stripdagen 2009. Aangezien ik zelf zeer ontevreden was en datzelfde commentaar van andere stand houders had opgevangen nam ik het artikel even door. Het succes bestond uit de aanwezigheid van Ronald Plasterk en de vele media aandacht die het festival had gekregen. Geen letter over de grote en kleine stand houders die er met hun dure kraam huur voor zorgen dat het spektakel financieel haalbaar is en die de hoofdreden zijn dat de duizenden bezoekers het festival bezoeken. Kortom een hoog gehalte van de beroemde wc-eend reclame “Wij van wc-eend bevelen wc-eend aan.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten