vrijdag 18 december 2009

Inbraak


Toen ik op kantoor arriveerde had ik nog niet veel in de gaten. Er was wat druk heen en weer geloop in de gang waar mijn kantoor zat en onze klusjesman liep met een stofzuiger de noodtrappen op maar ik betrad onverstoorbaar mijn kantoor, pakte mijn laptop uit, zette hem aan en liep naar het koffiezet apparaat. Toen een van mijn collega’s vroeg, “is er bij jou ook wat weg” kwam ik met de intelligente opmerking of er soms was ingebroken.

Wat bleek, de daken worden bij ons voorzien van allerlei ARBO geneuzel en de werklui hadden bij het naar huis gaan alle ladders laten staan. Dat is in een criminele broedplaats als Almere vragen om moeilijkheden en de kansenjeugd was die nacht via het ingooien van een achteraf raam ons gebouw binnengekomen. Gelukkig ligt er niets van waarde in mijn kantoor en stonden alle kastjes open dus ik had geen schade geleden. Bij anderen waren alle dichte kastjes opengebroken op zoek naar buit. Volgens standaard bedrijfspolicy ligt er nergens iets van waarde behalve in kluizen dus we hadden alleen overlast gehad. Toch is het droevig dat als er een ladder tegen je gebouw staat dat meteen een inbraak tot gevolg heeft. Je kunt echt niets meer laten staan tegenwoordig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten