dinsdag 8 december 2009

Verrassing


Ik ben een Amsterdammer en als zodanig niet op mijn mondje gevallen. Ik heb altijd wel een mening en laat die ook horen. Vandaag stond ik echter met stomheid geslagen en moest ik even naar woorden zoeken. Volgend jaar ga ik een andere rol vervullen op mijn werk. Van manager van de Maintenance afdeling wordt ik als Scrum master leider van een Agile ontwikkel team. Dit is een leuke nieuwe uitdaging waar ik weer meer met klanten en nieuwe dingen te maken ga krijgen. Iets dat ik leuker vindt dat de beheer rol die ik nu heb. Een van de dingen die ik echter ga missen is dat ik niet meer in het lijnmanagement zit maar in het projectmanagement. Dat houdt in dat ik geen HRM taken meer heb voor ‘mijn’ medewerkers, iets dat ik erg leuk vindt. (En ja ik ben een Nederlander, ik heb altijd wel iets te klagen, ik heb het nu bv. niet over de taken die ik niet leuk vindt als lijnmanager en die ik straks niet meer hoef te doen.)

Momenteel ben ik aan het switchen van rol, afbouwen van mijn huidige verantwoordelijkheden en opstarten van mijn nieuwe taken. Als onderdeel van het afronden had een van mijn medewerkers een overleg met mij ingepland over een stuk kennis overdracht. Braaf was ik om één uur aanwezig en de 2 collega’s met wie ik een afspraak had kwamen binnen vallen. Zij waren echter niet alleen maar hadden de rest van de afdeling meegenomen. Het ruiken van nattigheid was toen geen enkel probleem maar ik was blij verrast met de 2 flessen whisky die zij bij Van Wees voor mij hadden gekocht. Een mooie lowland en een 10 jaar oude 58 % cask strength Caol Ila die op een sherry vat had gelegen. Het bewijst dat ik mijn werkzaamheden als manager goed had gedaan (of ze waren echt blij dat ik iets anders ga doen) want anders krijg je niet spontaan zo een cadeau bij het wisselen van rol.

1 opmerking:

  1. heerlijk!
    wat lief en oprecht
    weet je waar je de afgelopen jaren zoveel tijd en energie in hebt gestoken
    en dat je dat goed hebt gedaan
    maakt de overgang een stuk makkelijker

    BeantwoordenVerwijderen