zondag 13 december 2009

Star Trek


Vroeger (toen ik nog jong was) keek ik naar de originele Star Trek serie in zwart wit op tv. Elke week braaf met cola en chips voor de buis om te genieten van de avonturen van spaceship Enterprise. Mijn favoriete episode uit die tijd was The Trouble with Tribbles over een soort cavia’s, ik kwam er later trouwens achter dat dit schaamteloos gepikt was uit een verhaal van Robert Anson Heinlein. Toen de serie stopte treurde ik daar kort over maar het was geen grote shock. Spoel de klok vooruit naar 1977 en Star Wars kwam uit. Ik was zwaar onder de indruk van de avonturen van Luke Skywalker en kornuiten, net zoals de rest van de wereld. Dit zorgde voor een wederopstanding van Star Trek met films tv series, boeken, comics, computer spellen etc. etc. In 2005 kwam er wederom een einde aan Star Trek materiaal. Dit jaar kwam er echter een soort reboot van het Star Trek universum met een nieuwe film met de simpele naam Star Trek.

Ik heb de film inmiddels gezien en ik kan hem aan iedereen aanbevelen die een avond pretentieloos vermaak zoekt. De film speelt voor de eerste tv serie en we komen jonge versies van Kirk, Spock, Uhura, Scotty, Bones, Sulu en Chekov tegen op hun eerste avontuur. Een van de standaard onderdelen van de oorspronkelijke serie is nog steeds aanwezig, als een onbekend persoon met een van de hoofdpersonen op avontuur gaat staat dat nog steeds gelijk aan een ondertekend doodvonnis, maar verder is het gewoon een goede sf film. Een paar van de aansprekende kleine dingen: Leonard Nimoy speelt ook in deze film een rol, we leren de voornaam van luitenant Uhura en er wordt een mooie Sherlock Holmes verwijzing gemaakt. Verder bestempel ik deze film gewoon als aanrader, dus trek de chips en de cola uit de kast en ga lekker kijken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten