woensdag 23 december 2009

Kerstmarkt


Mijn werk doet tegenwoordig aan een moderne kerstpakketten methode. In plaats van de standaard prefab dozen met eten en drinken worden er een aantal stalletjes in de kantine opgebouwd van diverse winkels (parfum, wijn, chocolade, hapjes, boeken, cadeaus etc.) en krijgt iedereen een bedrag aan muntjes. Hiermee kun je je eigen kerstpakket bij elkaar winkelen. Aangezien onze kantine eigenlijk te klein is om en de winkeltjes, en de mensen en tafeltjes om te zitten met een drankje en een hapje kwijt te kunnen is het er druk, warm en benauwd. Elk jaar vervloek ik dit geheel weer en besluit de volgende keer om het alternatief te vragen (een prefab doos) en elk jaar vergeet ik dat weer.

Dit jaar was er, zoals altijd, een uitstekend buffet met eten (salades, broodjes, zalm, groenten, vlees) en een tap met Brand bier en daarnaast wijn, fris en jus d’orange om de inwendige mens te versterken tijdens het shop gebeuren. Ik besloot er dit jaar snel mee klaar te zijn, prosecco en dessert wijn gecombineerd met lekkerre kaasjes en een dure doos van Armani (Aqua de Gio) zorgden ervoor dat ik snel door mijn muntjes heen was. Vervolgens wat eten, wat drinken en met collega’s praten, daarna was het tijd om huiswaarts te keren. En ja dit jaar is echt het laatste jaar dat ik op de kerstmarkt heb lopen winkelen! Dat is al het 1e goede voornemen voor 2010.

1 opmerking: