vrijdag 4 december 2009

Atlantis


Deze week was er een etentje voor de hele sector van ons werk. Geregeld door een van mijn collega’s dus helaas niet in Amsterdam maar het altijd gezellig Almere. Er moest zo’n 50 man komen dus dat betekent dat je een locatie moet zoeken die dit soort groepen kan hebben. De keus van mijn collega viel dus al gauw op het fantastische wok restaurant Atlantis. Dit kon honderden mensen herbergen dus dat was geen enkel probleem.

Donderdagmiddag reed ik dus ook het korte stukje van mijn werk naar het restaurant. Alhoewel Almere al een van de gezelligste steden van Nederland is (vergeleken met Amsterdam) was de plek waar het restaurant gelegen was helemaal het toppunt van gezelligheid. Tevens regende het dus ik had er zin in toen ik de toko betrad. Ontvangst was vriendelijk en ik vond al gauw de plek waar het merendeel van mijn collega’s al zat. Op een gegeven ogenblik was het tijd voor onze tafel (ja je krijgt toestemming om je eigen eten te mogen halen) om ons naar de place to be te begeven.

The place to be is waar al het eten klaar staat en de koks klaar staan om de door jou gekozen gerechten te wokken. Er staat een batterij warme (in rechauds) en koude dingen klaar om op je bord te laden als voorgerecht. Aangezien ik geen idee had hoe lang dit al stond te wachten sloeg ik dit meteen over en liep naar de plek waar het vlees, de vis en de groenten in stukjes gesneden te lagen wachten. Ik schepte wat ossenhaas op mijn bord en wat groenten en liep naar de wok guru. Eerst werd het eten in kokend water gedaan (laten we vooral geen bacteriën en geen smaak achterlaten) en vervolgens werd het gewokt net een sausje naar keuze erbij. Laat ik het erop houden dat het geheel eetbaar was. Ik ben nog een keer teruggegaan voor de vis (zalm, tilapa, inktvis) en wederom was het resultaat gelijk. Het was minder slecht dan de Braziliaan van zondag maar daar is dan ook alles mee gezegd, kortom ook hier geen kans op herhaling!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten