maandag 7 december 2009

Etentje de gourmet editie


Zoals eerder bericht zijn wij gestopt met het vieren van Sinterklaas. Mijn zusje wou echter toch een gezellige familie avond hebben en nodigde ons uit voor een avond gourmetten. Vreemd genoeg had niemand hier bezwaar tegen dus op 5 december pikte ik, zoals elk jaar, mijn ouders op om naar Amstelveen te rijden. Dit keer echter niet met stapels cadeaus in de auto maar alleen met onszelf, een banketletter en toch cadeaus. Mijn moeder kon het uiteraard niet laten om iets voor mijn neefje en mijn nichtje te kopen dus er waren cadeaus aanwezig.

Mijn zusje had kosten nog moeite gespaard om het tot een waar festijn te maken. Nu ja meer kosten dan moeite want bijna alles kwam bij de Albert Heijn vandaan en bijna niets uit haar eigen handen. Wat er echter uit haar eigen handen kwam (een pond gemarineerde kipfilet) smaakte dusdanig goed dat er geen flintertje van overbleef. De sausjes kwamen uit flesjes en konden het dus niet halen bij de beroemde sauzen van mijn vader. Ze waren niet fout maar ja als je de top geproefd hebt valt de rest van de wereld tegen. Alles smaakte verder prima, de pastasalade (ook een eigen productie), de mozzarella en tomaat salade, de diverse fondue schotels en de ciabatta met kruidenboter. Er werd ook een prima wijntje geschonken, een cote de Roussillon die goed paste bij het vlees. De riem moest na afloop echt wat losser gemaakt worden om gemakkelijk te kunnen zitten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten