woensdag 16 december 2009

A-fusion again


En wederom heb ik een bezoek gebracht aan een van mijn favoriete restaurants, A-fusion. De reden was deze keer de verjaardag van mijn nichtje. Alhoewel deze al weer enige tijd achter ons ligt hadden wij haar verjaardagscadeau nog niet ingevuld. Ik had haar een etentje in een restaurant beloofd en zij had gevraagd om een restaurant waar ze voor haar allerlei nieuwe dingen kon proeven. Ik had al wat opmerkingen over oesters en andere zaken gemaakt en ondanks wat rillingen besloot ze de stoute schoenen aan te trekken en er voor te gaan. In dit opzicht is zij totaal anders dan mijn zuster want die is echt van de categorie wat de boer niet kent dat vreet ie niet en "doe mij maar een sateetje".

Dinsdag hadden wij om 6 uur afgesproken op de nieuwmarkt om naar A-fusion te lopen (toch wel een meter of honderd). Het eerste wat bij binnenkomst opviel was dat poes (noodzakelijke medewerker voor ieder restaurant in deze omgeving) een anti krabkraag droeg, kennelijk had ze een infectie. Poes was erg ongelukkig maar bleef lief, alleen haar geliefde plekje op de rugleuning van de banken paste niet meer met die kraag. We gingen zitten en ik begon met bestellen, onderwijl het een en ander aan mijn nichtje vragend over wat ze absoluut niet wou eten. Tot mijn verbazing bleek ze een liefhebber van sushi te zijn dus dat bestelde ik uiteraard. Daarnaast kwamen er o.a. jade pasteitjes, zeewier salade, kippendijtjes, mini spring rolls, ossenhaas saté, zalm in teriyaki, eendfilet broodjes en oesters zich aan tafel melden. De eerste surprise was dat het bestek toch wel de keuze tussen stokjes en stokjes bood. Dit was nieuwe voor mijn nichtje en ze stuntelde aardig wat af tijdens de start, toen ze wegging wist ze echter probleemloos voedsel naar binnen te loodsen met het eetgerei. Ze proefde alles (hulde!) en alleen de jade pasteitjes werden afgekeurd. Winnaars waren de broodjes eendfilet, de saté en de kippendijtjes. De oester werd zelfs in zijn geheel opgegeten. Wij hadden een leuke avond en zij heeft de volgende dag wat te vertellen op school.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten