dinsdag 29 december 2009

Wonder Wok


Na afloop van de donderdagavond wordt er zo af en toe een hapje gegeten om het alcohol peil wat te dempen. Aangezien het dan al laat (of vroeg) is komt het niet op verfijnd voedsel aan maar staat de categorie vette kledder hoog op de agenda. Dat betekent de ene keer een kroket (rund of kalf of saté) bij de Febo en de andere keer een broodje shoarma op de oudezijds achterburgwal bij de shoarma zaak waar ik de naam iedere keer van vergeet. Ik zal pogen de volgende keer eens op te letten zodat ook deze zaak voor het voetlicht gebracht kan worden. Zo werd ook deze donderdag de gang naar de shoarma zaak ingezet, tot onze grote teleurstelling bleek de zaak om half drie al dicht te zijn, waarschijnlijk doordat het kerstavond was.

We besloten eens te gaan kijken wat er verder nog open was en kwamen zo terecht bij de wonder wok, een van de tegenwoordig zeer populaire wok to go zaken. Gelukkig had deze zaak ook zitplaatsen want het was behoorlijk gaan regenen en om nu in de regen rond te lopen met een kartonnetje wok voedsel zag ik niet echt zitten. Ik had me er niet al te veel van voorgesteld maar werd blij verrast. Je kiest eerst het type rijst dan het vlees en vervolgens de bijbehorende saus. Ik had een prima portie nasi met beef in en een zwarte bonen saus, mijn compagnon had noodles met garnalen en oestersaus. Dit is zeker voor herhaling vatbaar alhoewel ook het klassieke broodje shoarma na het stappen in ere gehouden zal worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten