dinsdag 31 maart 2015

De omgekeerde wereld

Zo zag de andere rijbaan eruit
Normaliter als ik van huis naar werk (of omgekeerd)  rijd, heb ik een redelijk goed berijdbare rijbaan en zie ik het verkeer in de andere richting vrolijk stilstaan. Maandag op weg naar huis was het een heel ander beeld want ik kwam geen meter vooruit op de A7 en het (weinige) verkeer de andere kant uit had een vrijwel lege weg en kon flink opschieten.

Bij de Hollandse brug aangekomen kwam de aap uit de mouw. Op de andere weghelft was een dusdanig zwaar ongeluk gebeurd dat er geen verkeer meer door kon en op mijn weghelft was iedereen zo geobsedeerd door het kijken naar het ongeluk dat er een flinke file was ontstaan. Eenmaal voorbij het ongeluk kon ik gelukkig weer doorrijden maar het bewijst voor de zoveelste maal dat kijkersfiles net zo erg zijn als normale files. Wanneer leren mensen het eens af om op de rem te trappen als er ergens anders iets gebeurd is en rijden ze gewoon weer eens door want dit is om je groen en geel aan te ergeren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten