woensdag 1 april 2015

Verjaardag

Een tafel met lekkers
Oplettende lezers zullen gezien hebben dat ik de laatste maanden een regelmatige gast ben bij Thais restaurant Thaicoon. Zowel in de vestiging in Amsterdam als die in Almere. Ik ken de eigenaar van beide zaken inmiddels redelijk goed en toen de kokkin in Almere haar verjaardag vierde werd ik ook uitgenodigd.

Dat was op een vrijdag en na dat de klanten vertrokken waren en ik weet dat op Aziatische feestjes eten een belangrijke rol speelt dus ik had die avond niet al te veel gegeten. Dat was een goed idee want er werd een lange tafel gedekt met allerlei lekkers zoals kipkluifjes, loempia's, saté, laab kai, som tam en een salade van onder andere inktvis.

Op een tafeltje stonden alle cadeautjes uitgestald die een voor een door de jarige uitgepakt werden waarna de gulle gever hartelijk bedankt werd. Vervolgens was het tijd om te gaan eten en dat smaakte net zo goed als het eruit zag. Tijdens de maaltijd stroomden er nog meer gasten binnen die niet alleen cadeau's meebrachten maar nog meer eten (die werkten zelf in een restaurant en hadden onder andere sushi meegenomen). Het was heel erg gezellig maar rond de klok van twaalf was het tijd om naar huis te gaan en ik nam dan ook afscheid van de andere feestgangers om, na een hele gezellige avond, weer naar huis te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten