zondag 22 maart 2015

Jopenkerk

Boven, waar ik nog nooit ben geweest
Vrijdag was het weer tijd voor een ouderwetse film en eet avond en die begint dat traditioneel met een bezoek aan de Jopenkerk voor bier en bitterballen. (Minder bier voor mij overigens want ik moest rijden.) Het was er druk zoals altijd maar wij vonden toch een plekje en bestelden een granenbier, een Adrianus en een dozijn bitterballen die we meteen afrekenden. Daardoor viel het mij op dat ze hier best wel aan de prijs waren want we konden €17 aftikken voor het geheel.

Terwijl wij op onze tweede set drankjes zaten te wachten gleed een van de obers uit en deponeerde een behoorlijk lading glas en bier op de grond waarbij ook mijn jasje van wat bier werd voorzien. Terwijl de dader een doekje (niet voor het bloeden) ging halen arriveerde ons tweede rondje. Wederom een Adrianus en nu een mooie Nel voor mij. Nel is een IPA maar smaakte niet echt hoppig, wat bleek te kloppen want de serveerster kwam terug met de mededeling dat zij het verkeerde bier had neergezet. Ik kreeg nu wel het juiste bier maar ook de andere bleef staan, uiteraard op kosten van de zaak. Inmiddels kwam ook de andere ober terug met een theedoek om mijn jas weer wat droger te poetsen en de mededeling dat het rondje uiteraard van de zaak was i.v.m. het besproeien. Zo kwam de eindafrekening op €17 uit voor vijf bier en twaalf bitterballen wat ik dan weer lekker goedkoop vindt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten