donderdag 19 maart 2015

Stemmen

Een van de velen
Woensdag waren er verkiezingen voor de provinciale staten en de waterschappen. Van de eerste begrijp ik wat ze doen (de samenstelling van de eerste kamer) van de tweede heb ik geen flauw benul wat de politiek hiermee te maken heeft. Vandaar waarschijnlijk de twee verkiezingen op dezelfde dag zodat je ook voor de waterschappen gaat stemmen.

Welnu in mijn geval is dat in ieder geval gelukt en heb ik bij beiden mijn stem uitgebracht alhoewel ik geen enkel idee heb waarom ik bij de waterschappen op de partij van mijn keuze (VVD) gestemd heb. Voor de provinciale staten was dat wel zo en wist ik waarom ik op de VVD stemde. Hopelijk worden nutteloze politieke organen als de waterschappen gewoon (staats)bedrijven en hoef ik de volgende keer allen voor de tweede en de eerste kamer te stemmen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten