Mijn provider |
Vrijdagochtend had mijn computer opeens geen verbinding met
het internet meer en ook mijn iPad en mijn iPhone zochten tevergeefs naar
verbinding. Dat betekende dus dat of XS4all een storing had of dat mijn router
problemen had. Via 4g even snel gekeken en XS4all melde geen storingen dus
haalde ik het probate middel van stal, ik haalde de stroom van mijn router af.
Vijftien minuten later ging de stekker weer in het stopcontact maar deze keer
werkte het paardenmiddel niet. De lampjes van mijn router bleven flikkeren en
dat was dat.
Vervolgens belde ik XS4all waar ik na enige minuten wachten
Suzanne aan de telefoon kreeg. Na mijn verhaal gehoord te hebben bevestigde ze
dat mijn conclusie, een defecte router waarschijnlijk correct was. Samen deden
we nog een reset van de firmware maar ook dat haalde niets uit. Ze besloot
daarom een nieuwe op te sturen en beloofde haar uiterste best te doen om te
zorgen dat post.nl die zaterdag nog zou bezorgen. Vervolgens hadden wij nog een
gesprek over mijn glasvezel aansluiting (ja dat is nog steeds niet geregeld
dankzij mijn vrienden van Reggefiber) en na vastgesteld te hebben dan ik de
draad in mijn meterkast had zou ze daar ook achteraan gaan. De eerste actie was
prima geslaagd want heel vlot kreeg ik een mailtje met een track en trace
nummer van post.nl waarin stond dat mijn router zaterdagmiddag afgeleverd zou
worden. Vervolgens nog een tweede mailtje van Suzanne met een tip voor de
installatie van de nieuwe router en wederom was ik heel erg blij klant van
XS4all te zijn.
De volgende dag bewees post.nl echter dat ze een stuk minder
professioneel zijn dan XS4all want in de loop van de ochtend werd mijn zending
naar de maandag verschoven met een of andere vage kreet, terwijl hij volgens
hun app ook in handen van de bezorger was. Later op de dag werd de aflevering
op maandagmiddag gezet en dan ben ik uiteraard niet thuis. Dat betekent dat ik
op zijn vroegst op dinsdag weer over internet beschik en dat is best wel even
wennen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten