maandag 1 december 2014

Fysiotherapie II

Daar zijn we weer
Ik ben inmiddels alweer een stukje verder in mijn fysiotherapie traject en het eerste wat ik wist te bereiken was het laten instorten van mijn therapeut. Ik kreeg namelijk op de ochtend van de tweede afspraak een sms bericht dat hij een schouderblessure had en dus de afspraak moest afzeggen. Nu zijn schouders best wel een essentieel onderdeel voor een fysiotherapeut dus ik kon dat goed begrijpen. ’s Middags belde ik met de praktijk en maakte een nieuwe afspraak voor enkele dagen later.

Op die afspraak aangekomen nam zijn collega het over maar uiteraard moest er weer even gepraat worden voor de behandeling begon. Deze keer duurde het een stuk langer en was een stuk pijnlijker dan de korte behandeling van de eerste keer. Ik kreeg een combinatie van een stevige massage, die ik behoorlijk voelde in mijn onderrug (de plek waar alle problemen met je benen vandaan komt). Daarna kreeg ik een aantal naalden ingeprikt, conform de dryneedling techniek om de doorstroming in de knooppunten te verbeteren. Als laatste werd mijn knie ingetapet en na een behandeling van een half uur kon ik tenslotte weer vertrekken. Echter niet na het meenemen van wat huiswerk. Ik mag nu elke ochtend en elke avond kort (nog geen vijf minuten bijelkaar) een aantal oefeningen doen om mijn spieren te stretchen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten