maandag 24 november 2014

Delerium

Het was best wel druk
Zaterdagavond had ik met een van mijn beste vrienden afgesproken om een bezoek te brengen aan het splinternieuwe biercafé Delerium, waar men beweerde honderden soorten bier op voorraad te hebben. Het café lag niet echt op onze route, namelijk een kilometer voorbij het centraal station aan de Piet Hein kade. Ter plekke gekomen was het even zoeken want er waren geen bordjes maar we moesten een stalen trap af naar de kade en daar lag het café. Het bleek er behoorlijk druk te zijn en we wisten met moeite een zitplek te veroveren. Missie een geslaagd, missie twee was een biertje te scoren. Ik startte met een bier van de abdij van Averbode (ja, ik had er ook nog nooit van gehoord) en deze smaakte werkelijk voortreffelijk.

De duister ballen
Na een tijdje wisten we een betere plek aan een tafeltje te scoren en en waren we ook klaar voor ones tweede biertje, voor mij een IPA uit Barcelona van birr, met daarbij een portie bitterballen. De ballen hadden wat te lang in de friteuse gezeten aan de donkere kleur te zien maar waren nog goed eetbaar dus daar maakte ik geen punt van. Als derde en laatste bier van de avond wilden we een bockbier van de tap maar beiden bleken net op te zijn. We moesten erg lang wachten voor dat medegedeeld werd maar de medewerker van het café maakte dat weer goed door even later aan te komen met een fles van alle verschillende bockbieren die zij hadden zodat wij een keuze konden maken. Mijn keuze viel op een wildebok van de Scheldebrouwerij, helaas geen topper maar dat weet je pas als je het geprobeerd hebt.

Na deze laatste verlieten wij Delerium, leuk om een keer gezien te hebben maar niet een plek waar wij weer heen zullen gaan. Het was niet slecht maar het was het net niet en dat gekoppeld aan het feit dat het ver buiten onze normale route ligt betekend dat het geen vaste stop gaat worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten