zondag 2 november 2014

Op weg naar Duitsland

Het TUV station
vrijdag was het tijd voor het tweede weekeind Duitsland van 2014. Rond een uur of elf vertrokken wij om mijn nieuwe auto in te wijden met een leuke trip. De reis verliep erg voorspoedig en al gauw waren wij bij het Shell station in Babberich waar ik de auto vol gooide  met benzine en wij zelf een sanitaire stop maakten.

Nog geen minuut later passeerden wij de grens en begon de vakantie echt. Aangezien het een vakantie met een nieuwe auto was betekende dat, dat er een nieuwe plaquette aangeschaft moest worden. Een plaquette is de verplichte Duitse milieu sticker zonder welke je de binnensteden niet in mag. In tegenstelling met mijn eerste trip naar Duitsland wist ik nu echter precies wat ik nodig had en waar het te krijgen was zodat wij bij Wesel even van de snelweg afwipten, het plaatselijke TUV station bezochten en de auto zich vanaf dat moment legaal in de Duitse binnensteden mocht ophouden.

1 opmerking: