zaterdag 22 november 2014

Sasa lounge

De warme ronde
Donderdag was het tijd om met een vriendin uit eten te gaan en een filmpje te pakken (een combinatie die ik wel vaker doe). Voor het eten was de keuze gevallen op Sasa lounge, gelegen in de havenkom van Almere.

Sasa louinge is een mediterraan restaurant dat allemaal bites (kleine hapjes) serveert. Wij kozen voor de home deal, tien warme en koude hapjes in twee ronden geserveerd voor ½25 per persoon. Ik had een cava en mijn gezelschap een witte wijn terwijl we op het eerste bord wachten. Dat bestond uit brood, tapenade, tonijnsalade, pepperdew, nachos met quaceomole en stengels van rauwe groenten. Niets slechts bij, maar ook geen echte uitschieters alhoewel het brood en de tonijnsalade beider erg lekker waren.
Trio van sorbet

Na een juiste pauze kwam de tweede gang (zie hierboven) en die bestond uit gamba´s in knoflook en chili, kippenvleugeltjes, aardappel tortilla, een vispotje, gehaktballetjes in een tomatensaus en nog een kip gericht )zo te proeven in . Ook in de tweede ronde waren geen slechte gerechten te ontdekken maar er waren wederom geen echte toppers te vinden.

Als dessert voor mij een dubbele espresso en voor mijn tafelgenote een trio van sorbet die, volgens haar, prima smaakte. Daarna kostte het behoorlijk wat moeite om de ober aan te sporen om ons de rekening te brengen maat uiteindelijk lukte dat, De rekening was niet duur te noemen (€75 inclusief fooi) en het eten was zeker niet slecht, maar mij gaan ze niet terug zien bij sasa lounge want ik vond het niet goed genoeg om er een tweede keer naar toe te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten