maandag 29 december 2014

De veranda

Reeham
Op 31 december wordt mijn vader 80 en om dat te vieren gingen we zondag met de familie lunchen bij de veranda. We hadden om een uur afgesproken en ik arriveerde als eerste met mijn ouders. We bestelden brood en water pm de tijd door te komen terwijl we op de rest van de familie wachtten en dat duurde niet heel erg lang.

Al gauw bestudeerden we gezamenlijk de kaart en iedereen kon wel iets van zijn of haar gading vinden voor zowel voor als hoofdgerecht. Na een tijdje arriveerden de voorgerechten, waarbij de sashimi van zalm een duidelijke favoriet was en genoot iedereen van zijn eten. Ik had gekozen voor de ham van ree (het was tenslotte wild seizoen) en was erg tevreden met mijn keuze, maar ik hoorde verder ook niemand klagen. Het werd dan ook een tijdje erg stil en pas nadat alle borden leeg waren kwamen de gesprekken weer op gang. Hetzelfde herhaalde zich bij de hoofdgerechten (ribeye voor mij) en daarna zat iedereen echt wel vol. Alhoewel iedereen? Mijn moeder bleek nog ruimte te hebben voor een stukje carrot cake en mijn vader, zwager en ik lusten nog wel een kaasje van Betty. Daarna was het toch echt afgelopen en namen  we afscheid van elkaar na een zeer geslaagde lunch.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten