zondag 21 december 2014

Verjaardagslunch

De citroen meruenge
OP zaterdag ging ik mijn verjaardag vieren samen met een vriendin Wij gingen lunchen bij brasserie Denk in Santpoort, onderdeel van het landgoed Duin en kruitberg. Ik was hier al eerder geweest en wat mij toen was opgevallen was het uitstekende eten en de bediening die een stuk minder was dan de kwaliteit van de keuken.

Deze keer begon boven verwachting met een nette ontvangst inclusief aanname van de jassen en begeleiding naar mooie zitplaatsen. Uiteraard was de start met een glas champagne en na het bestuderen van de kaart ging ik voor de bouillon van o.a. wortel, citroengras en kip en zij voor de vegetarische carpaccio. De bouillon werd netjes aan tafel uitgeschonken en smaakte verrukkelijk, evenals de carpaccio. Het hoofdgerecht was voor ons allebei hetzelfde, de USA rundersukade met frietjes, rucola en een bordelaisesaus. Wederom  niets op aan te merken en de attente bediening adviseerde een cabernet sauvignon erbij. Na koffie met citroenmeruenge voor mij en chocoladetaart voor haar. Na afloop werden de jassen netjes gebracht en deze keer stond dus ook de bediening op hetzelfde peil als de keuken. Een werkelijk uitstekende verjaardagslunch moet ik zeggen.

1 opmerking:

  1. En jij je maten maar blijven vertellen dat je noooooit een dessert neemt.......we hebben je door :-)!!

    BeantwoordenVerwijderen