vrijdag 5 december 2014

Stadswandeling

Het paleis en de nieuwe kerk
Na de lunch was het tijd om Amsterdam te gaan verkennen en ik had, vond ik een leuke route samengesteld. We begonnen met een bezoek aan het om de hoek gelegen begijnhof. In de kerk was een concert gaande dus daar konden we niet in maar de dames vonden het hof erg mooi. Daarna staken we over naar de Nes en bezochten het gebed zonder eind
Vervolgens een relaxte tocht over de rustige grachten met hun mooie panden en gevels, waarbij ik het een en ander vertelde over de diverse gevels en het ontstaan van Amsterdam, naar de dam. We stonden stil bij het monument, de nieuwe kerk, het paleis en de bijenkorf. Daarna het Rokin naar het beursplein en vervolgens via de Warmoestaart naar de oude kerk.

Toen begon ik de kilometers wel te voelen dus we doken het proeflokaal van de prael in om een van hun bieren te proeven en uiteraard een portie bitterballen te bestellen. Ik ging voor een Nelis, de dames voor een Johnny en een Heintje. De bitterballen vond men lekker en ook het bier smaakte goed terwijl de band lekker jazzy tonen voortbracht. Een prima stop na de stadsbezichtiging.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten