dinsdag 30 december 2014

Kapucijners

Deze keer geen voedsel foto
Aangezien ik nog niet genoeg buiten de deur gegeten had at ik maandag alweer niet thuis. Mijn ouders bleken namelijk kapucijners op het menu te hebben staan en dat is iets wat ik een keer per jaar wil eten. Nu betekent dat gerecht niet gewoon standaard aardappelen groenten en vlees maar een maaltijd die staat in de maag.

Je begint met een uitgebakken speklapje, voegt daar geprakte gekookte aardappels aan toe, dan de kapucijners. Vervolgens gaan daar uitgebakken spekjes, rauwe uien, gebakken uiten, zilveruitjes, augurkjes, piccalilly en mosterd overheen en je hebt een maaltijd ie staat in de maag. Dat is eigenlijk de belangrijkste reden dat ik het maar een keer per jaar eet want het smaakte uitstekend. Na de koffie nam ik afscheid van mijn ouders met een erg gevulde maag.  Het was wederom erg lekker en over een jaar ga ik het zeker weer herhalen maar voor nu is het weer genoeg voor even.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten